Liderstvo

Liderstvo

Još jedan dan za članove Compass-a u Delta Holdingu i to zbog jedne od najinteresantnijih tema za nas – liderstvo, predavanje više potpredsednice za strategiju i razvoj Marije Desivojević Cvetković.

I ovaj put je bilo neophodno otići po stolicu više, jer je sala bila prepuna i to ne samo članova Compass-a već i zaposlenih u Delti koji željno iščekuju predavanje. Marija korača ispred nas i započinje govor na temu liderstva. Međutim, ovo nije bilo klasično predavanje već prezentacija delova njenog života u nekoliko slajdova punih slika pretežno porodice, prijatelja i sporta.
 
Ukratko nam je u uvodnom delu objasnila kako je nakon završenog PMF-a došla do pozicije na kojoj se danas nalazi. Sa tog puta nam je prenela razna svoja iskustva, a prvenstveno da lider mora da motiviše zaposlene i da se motivacijom u vidu uslovljenih kazni i nagrada dobija produktivnost do samo 30%, dok je njena sugestija bila da se putem osećanja (da onim što zaposleni radi, čini dobro sebi time što nauči u poslu, kao i doprinos društvu) može podstaći produktivnost do čak neverovatnih 60%.

Takođe, važno je, kako ona kaže, postaviti sliku vrednosti kojom ćemo se mi voditi, a zatim opisati ljudima, koji nas prate, sliku budućnosti koja nas čeka, i.e. treba kupiti ljude da i oni veruju u tu viziju.

Još jedna vodeća rečenica koju nam je naglasila jeste da se poverenje zasluži tako što se da.
Integritet, odnosno da radimo ispravno čak i kad to niko ne zna, odgovornost koje imamo prema ljudima, neodustajanje i proslavljanje uspeha sa timom su ključne osobine lidera, kao i slušanje novih ideja, prihvatanje i njihova primena (thinking out of the box).

Bitno je pažljivo postaviti ciljeve – dovoljno visoke da motivišu, ali i dostižne. Uvek treba birati bolje od sebe u određenim oblastima i ne plašiti se da te prestignu, jer lider mora biti širokih znanja, a najvažnije je da zna osnovno iz ekonomije, IT-a i HR-a.

Inovativnost za unapređivanje poslovanja i brzina promena su odlika menadžera današnjice. Svako treba da zna da definiše šta je njegov uspeh, šta želi od života i da bude radoznao da vidi šta je “tamo iza”.

Na putu ka znanju važno je učiti i napredovati, jer uspešni ljudi skaču sa krivulje znanja jedne oblasti struke na drugu i time se stalno usaršavaju.
Jednako je važno ostvariti društvene konekcije i time kvalitetne poslovne veze jer će se kasnije napraviti dodatna vrednost za obe strane.

Jim Collins, autor knjiga o liderstvu, uspeo je da preko svog istraživanja uvidi šta to lideri imaju zajedničko i došao do zaključka da je to fanatična samodisciplina koja se gradi u životu i poenta je biti istrajan kao u sportu. Dao je primer ekspedicije dva tima na Južni pol u kom je uspeh imao onaj tim koji je ispunio ciljeve određene svaki dan i nije posustao nijednog trenutka.

Iz njenog izlaganja bih takođe izdvojila da je putovanje od dve godine  vrednije od dve godine samog učenja, jer drugačije razmišljanje u drugoj kulturi može da otvori potpuno nove vidike i drugačiji pogled na određene situacije.

A zatim je govorila o ženama u biznisu: “One su lojalnije, efikasnije, mogu da se fokusiraju i završe projekat precizno i uspešno jer nemaju problem sa egom.” Pomenula je i da uspešnu ženu posao i znanje nikad neće ostaviti, a da je i muškarcima bolje da pored sebe imaju ostvarenu ženu koja je s njim zato što želi, a ne zato što mora.

Suzana Todorović

compass.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *