Dobra komunikacija je pola posla

Dobra komunikacija je pola posla

Pitate se zašto je dobro da previdite vreme i dođete sat vremena ranije? Toliko sam bila obuzeta činjenicom da ne želim da kasnim da sam pogrešno zapisala termin i došla sat ranije. Ono što primetite na samom ulazu u Deltu je profesionalnost- najavljujete se kod recepcionara koji vam kasnije objašnjava na kom spratu je predavanje. Dok sam čekala da predavanje počne videla sam predavača Ivana Vučkovića koji je još jednom, za dobru sreću i dašak profesionalnosti prošao kroz svoju prezentaciju.

Predavanje je počelo u 14:00h jer u Delti nema kašnjenja! Kolege iz programa Mladi lideri i Deltina buducnost okupili su se dvadeset minuta pre predavanja. Kao menadžer za korporativne komunikacije, Ivan Vučković, prikazao je korpus jedne firme koji se sastoji iz identiteta, imidža i reputacije. Ova tri segmenta oslikavaju suštinu jedne firme. Pažljivo odabran sadržaj koji se plasira u javnosti postaje „sedimentacija utisaka“. Pri oblikovanju kompanije svakako najteži deo je odabrati model kroz koji ćemo plasirati svoj proizvod. Da li će proizvod nositi isto ime kao kompanije ili ćete ga plasirati kao zaseban brend ili pak oba metoda? U pravu ste, svi odgovori su tačni, samo je pitanje šta želite!

Samo budite pažljivi sa protokom informacija- RACI matrica je pravi odgovor kako bi Vaše informacije tekle na pravi način. Ovakav način prenošenja informacija omogućava uspostavljanje bolje komunkacije u okviru sektora te se tako izbegavaju nesporazumi oko raspodele poslova. Na primer zamislite da trebate da realizujete određeni projekat koji uključuje raznorodne zadatke. Pre svega formirate okvir u kome razumete šta je potrebno da se uradi a tek onda utvrđujete ko to može da uradi. Međutim kada ste ovo uradili niste u potpunosti delegirali poslove na samom projektu jer se takav proces završava kada svaki član projekta razume nivo odgovornosti koju nosi što predstavlja ulogu koju osoba ima u projektu. Stoga jedna osoba je R (responsable) za realizaciju određenog zadatka dok je A (accountable) osoba koja je odgovorna za krajnji rezultat projekta. Ako je potebno da se konsultujemo koristimo osobu C (cosulted) dok je osoba I (informed) osoba kojoj referiramo o napretku realizacije projekta.

Posle Ivanovog predavanja predstavila nam se Ana Brzaković koja je u kompaniji od 2015. godine. Danas, ona je direktorka komunikacija i zadužena je za odnose sa medijima, kompanijske događaje i komunikaciju na digitalnim kanalima. Sa početka predavanja objasnila nam je značaj povezivanja i održavanja dobrih odnosa sa relevantnim ljudima.Sigurno se pitate koji su Vam kontakti potrebni? Odgovor je svi! Kao u dobroj Ezopovoj priči o mišu i lavu, nikada ne znate ko će vam zatrebati, a najmanji prijatelj može biti koristan.

Sledeći put kada čitate tekstove o njihovim pričama i znanjima koje su do sada stekli a koje dele na blogu komapanije, razmislite na koji način predstavljate sebe na društvenim mrežama? Jedan savet: pri izboru onoga šta delite budite pažljivi, ne zbog javnosti, već zbog sebe i svojih kvaliteta- budite ambasador svojih verovanja, ideja i poslovnih rezultata.

Anđela Zuvić

compass.rs

One thought on “Dobra komunikacija je pola posla

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *